Yank Hornline

.

Torsdag 15 Mars 2012

Kategori: Ida!

Hade tråk ämerna på skolan, NO och MATTE:/
typ dog ett tag.
sedan slutade vi 11.05 (vi gick på lunch) då drog jag ner till Vplan direkt och åkte till Röbäck.
Fick dock vänta 20 min på min buss, då jag åker 9:an och inte 6:an;)
när jag kom till Stallet så for Linn ut med Yardley och jag ryktade Fredde, som ska tävlas på söndag!:D
Sedan när hon kom tillbaka så ryktade jag Fomme och sadlade och red ut en bit på lillaslingan och red tillbaka hem.
Duktiig hest:]
sedan ryktade jag Happy Bruises, Ådi, Zeus helbror Atom och nåra fler man inte kan namn på;)
ledde in en hingst idag oxå och typ dog för just då kom det en tracktor *happyface* och hingsten blev såklart lite hmm, pigg? typ småtravade, blåste upp sig och fick göra flera halter med volter på direkten! typ dog.
sedan efter ett tag lugnade han sig då traktorn hade stannat. men men, han var fin efteråt;)
Linn gav dom hö, jag fyllde på vatten och gav dom sitt salt, till kraftfodret:)
sedan for vi tbx till Yadley å dom och så smörjde hon in hans karleder, och masserade ryggen lite granna, sedan linda benen. sedan vare natti natti;)
Iaf då hemtade mina päron mig.
Och jag for inte till travskolan som jag hade planerat då jag har ett prov (okej förhör) på NOn och då äre typ massa failade Mg + ZN --> vad det nu blir;)
haha, men men här är en bild från när jag red Fomme idag:
Snyggich!
/Ida

Kommentarer

  • elvira säger:

    sv; nä jag kommer faktist inte ihåg så mycket;) men jag tyckte han va skumpig iafall. sen så har dom ju ett väldigt speciellt sett att rida på på sörgården. han kunde ibland få för sej att inte gå framåt och då stog att bara på stället och studsade (jag har lagt in en film då han gör så) och man fick inte använda spö heller för då sparkade han typ bakut:P han hade väldigt mycket egna åsikter och ville göra sakerna på sitt sätt;)han travade hellre än att galoppera och kunde trava väääääääldigt fort men han lyssnade jätte bra på skänklarna när man skulle flytta han, framdesvändningar osv. han va jätte duktig på att hoppa och älskade det!:)

    2012-03-16 | 13:39:58
    Bloggadress: http://justhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här: