Yank Hornline

.

Mogwli

Kategori: gästbloggning

Mogwli

f. 1992

E. Munter Eu: Vagabond

186 – 32 – 48 – 34

1.43,7 a 1.40,5 ak                        98 700 kr

 Senaste resultat: 2-4-4-0 

 Här är en super ponny! Älskar honom mega mycket! Han är alltid glad när man kommer i hagen, han har hur mycket energi som helst . Mega glad.
Allt med denna fantastiska ponny började samma dag som sommarlovet 2009.  Sandra Svensson som vi känt från att mamma var liten skulle flytta och inte kunde ha alla ponnysarna kvar. Så hon hade ringt oss och frågat om vi ville köpa honom, och vi ville ju så klart ha denna fantastiska ponny i vårat stall och under våran träning. Så efter skolavslutningen så åkte vi till Stockholm och hämtade honom. Efter några dagar så satte vi i gång med träningen och var snart ute till kval! Och denna ponny är någon jag verkligen inte kommer att glömma, alla visste vem han var men jag var bara en kusk med extremt ful dress, men nu började min karriär på riktigt. Snabba tider blev som vardagen när jag var ute på tävlingar. Mina tider blev dom snabbaste på hela tävlingsdagarna, detta var något jag bara skulle kunna drömma om när jag började. Men nu är han passionerad och går i hagen hemma, men kommer troligtvis att starta på banorna i Danmark.

//FeliciaGäs

Kommentarer


Kommentera inlägget här: