Yank Hornline

.

jobba..

Kategori: Py!

Hejsan! 
 
Förlåt för dålig uppdatering!
 
Kan ju börja med att i måndags så hade jag en EXTREMT pigg häst som trodde han bara hade 2 ben.. Sen igår så gick jag ut och gick med han och då var jag nog mera i luften och runt han istället.. Alltså så lyfta han huvudet och slängde iväg mig trotts att jag höll i grimskaftet.. Och sen när jag skulle rida så fick jag hoppar runt där i paddocken och föröka komma upp på han i 15 minuter innan jag ringde gamla stallägaren och bad henne komma. Så hon kom och red lite och då var det fan inga problem, han gick snällt brevid henne och när hon red så gick han perfekt och de kunde till och med samla så pass mycket så de kunde komma in i en piaff och en kort passage. Sen när jag hoppade upp så kastade han sig och betede sig som en oinriden 2 åring. Ni som har sett ponnyakuten och vet vilka lisa och star var, så betede han sig hela passet, men så fort som hon gick brevid eller red han så skötte han sig exemplarisk... 
 
Jaja, trotts period nu då ,skit jobbigt men så får det va.
/ pyyyyy :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: