Yank Hornline

.

Dag 3 - Varför jag började rida

Kategori: Idas dagar

Bra fråga och detta är inte den första som frågar;)
Jadu, jag var på ponnyridning när jag var 2(?) och ville skaffa en shettis till våran balkong i sthm, haha<3
Och sedan flyttade vi upp till Norrland när jag var 4 år och då började jag rida på Grönåker (töltkraft) och red där i ett år tror jag.
Sedan red jag i Nordmalings semsta RK. seriöst sämsta ridklubben ever!
Ridlärarna dök aldrig upp, vi red aldrig ut (förstår vi var nybörjare men INGEN grupp red ut...), hästarna sparkade och bets och första gången utan ledare skulle vi hoppa 50cms oxer, såklart man ramlar av!?
Sedan dess red jag inte på as länge (okej inte as länge men ni fattar) sedan började jag på SURF typ 4 år senare och red där i 2 år(?) och samtidigt sista terminen (som är för ett och ett halvt år sedan) började jag rida Laday och efter det slutade ju jag på surf och började på hippo hösten 2011.
red där en termin osvosv. så gick jag på travskolan hösten 2011 våren 2012 och kommer nog fortsätta sååå länge jag kan!;)



/Ida

Kommentarer


Kommentera inlägget här: