Yank Hornline

.

Året 2011

Kategori: Ida!

Januari: hände det inte så mke, var hos Laday varannan helg och red. Skolan gick väl OK men inte den bästa terminen, trivdes inte med lärare osvosv.
(hittar ingen bra bild)
Februari: Var ungefär som Januari.
Tror det var då vi hade skidor med 4-6:an (vi gick i 6:an då)
Och jag åkte med Ronja

Snyggt!
Mars: I mars var jag med Frida för första gången!
Vi var på Hippo när hon hade dressyr och hopptävling (följde med båda gångerna!)
Fastnade direkt för Cassie!

APRIL: Flöt skolan på som vanligt, gillade inte läraren osvosv.
Var som vanligt med Laday varannan helg men tror det var varje helg här för vi hade nog öppnat stugan då.
Laday och jag var i någon svacka inget fick riktigt som man ville och hon slamsade runt mest.
Jag och Anna var ute och gick med Frulle varje dag (varje dag i helgen)
Det var ovanligt varmt i april så vi hade T-shirt på oss. Jag och Ida for även till Turkiet:)


MAJ: Skolan var som valigt men lite mer taggat för det närmade sig sommarlov
Laday var bättre men råkade ut för en olycka, (Hon gick in i eltråden när vi just hade durchat henne och hon fick en stöt) Laday var svår att släppa in i hagen. Vi hade tacokväll med skolan sista dagen i Maj.

JUNI: Jag fyllde år och firade min födelsedag med hästarna, var hos hästarna otroligt mycket, all tid som fanns!
Laday var riktigt fin och vi tog bort skorna på henne och Frulle. Hon var riktigt pigg och underbar som alltid!:)
Det var rätt varmt och Laday var oftast lite slö men ändå pigg tills hon höll på att falla ihop eftersom i galoppen så tror hon är galopphäst. Började rida henne i Sidepullen. Frulle löshoppades 90cm. Hampus var ovanligt pigg och travade 20 varv i volten! Otroligt för att vara honom! Han brukar inte änns vilja trava 1 varv;p


JULI: Fotade hästarnas bus i hagen.
Manon kom till sin stuga i Sverige och jag var ofta med henne i stallet:)
Och försökte lära henne rida.
Min mamma och pappa gifte sig.

AUGUSTI: Vi var på kräftskiva i Bratsbacka (ca. 6km från min stuga) med Robert, Manon, Camille, Gary, Francisca (stav?), Frank och massa från Spanien, Italien, Ryssland och massa mer!(a'
Sedan började skolan gick i Hfors skolan i 1 vecka sedan kom jag in till bästa klassen 7Paris;*
Men innan kräftskivan red jag Frulle och galopperade han för första gången!(;o) Var även på Elisabeth och Håkans bröllop och Edwins dop!

Camille
SEPTEMBER: Skolan gick SUPER!

Kommer faktiskt inte ihåg på mke mer;)

OKTOBER: Skolan flöt på och det var sista helgen i stugan innan vi stängde har jag för mig.


NOVEMBER: Skolan gick S-U-P-E-R-!


DECEMBER: Skolan flöt på och jullovet började, bokade ridläger på IHCnorr
och ja, sista månaden detta år:)
Hoppas 2012 blir bättre!
Och som alla vet är ju mitt minne som en guldfisks...
Aja hoppas att jag inte glömde så mke.
Aja Ses 2012:)

/Ida

Kommentarer


Kommentera inlägget här: