Yank Hornline

.

Ida in the house!

Kategori: Ladayen

I helgen red jag Laday :)

Lördag: skulle jag rida Hampus, det snöade, och han bråkade med sadlingen så att jag la på sadeln och sedan så skulle jag gå med han något varv runt gården men han typ bara 6 meter så började han stegra, och inte lite högt oxå. Men då tog Robert över och då kom Hampus lös, på något sätt och gick till höbalen och började äta. Normalt fast njä.

Laday var lite trög, haha.
När jag skulle kliva upp så gick hon iväg ner till reningsvärket själv! hahaha hon är då fan inte normal.
jag hemtade hem henne så att hon inte var själv, haha.
Jag klev upp och så skulle jag rida mot sågen, men det gick inte enligt planerna, Hon stannade och snurrade i en infart och typ laggade. sedan så vände jag hem men då skulle hon INTE ner till robert, så då gick vi ner till reningsvärket så då hoppade jag av och gick hem:)
annars var hon fin.

Söndag: for ner 9.00 för robert skulle fara 11.15 till sin mamma för hon fyller 80:)
då red jag bara Laday. hon var ruskigt fin, inte så slamsig som i lördags men det var ju finare väder;)
skrittade bara 4 varv ner till reningsvärket, travade/galopperade inte då det var 10cm snö där nere:)
tyvärr fick Laday snöstyltor så det gick inte så 100. men hon var annars fin och pigg, fick ju jobba ganska mke men hon uppskattade det kändes det som:) Hon blev ganska svettig:)
Hon är igentligen bäst:)

/Ida
¨
Finaste<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: