Yank Hornline

.

1. Högsta önskan i ridningen

Kategori: Ida!

Självklart är det att få en egen häst!:D
I min familj gillar alla spec rasen Islandshäst!:)
Och om vi ska ha en häst blire nog en Islandshäst!^^
Kollade lite på blocket och hittade denna goding:
Efter sju fantastiska år tillsammans måste jag nu tyvärr sälja
(ev. låna ut) min underbara islandshästvalack-97
eftersom min tid inte längre räcker till.
Pjotor är en 4 gångare med stark trav och är ca
140cm i mankhöjd. Svenskfödd utan eksem.
Han kräver lugn och runtinerad ryttare med
en stadig hand då han har en del hyss för sig men är en perfekt
häst för dig som letar efter en utmaning. Ingen barn/verksamhetshäst!
Skulle kunna passa som kurshäst eller för tävlingar på klubbnivå.
Diciplin spelar ingen roll då han tycker det mesta är kul och han
älskar att lära! Så att han ska användas för gångartsridning är absolut
inget krav.
Pjotor fick dessvärre fång i juni månad så han har
nu vilat under sommaren och har endast gått några
kortare skrittpromenader utan problem. Så han behöver en
ordentlig igångsättning och än gäller vaksamhet med gräs
samt försiktighet vid foderbyten. (Kan röntgas om så önskas
innan ev. försäljning för att försäkra sig om att ingen hovbensrotation skett).
I övrigt frisk och skadefri och inga problem att stå ihop med andra hästar.
Priset kan diskuteras då hemmet är det viktigaste,
sällskap av andra hästar är ett måste!
All utrustning ingår (Sadel, träns, fleecetäcke m.m.)


WOOW! MÅSTE HA!!!!<3
/Ida



Kommentarer

  • Alva säger:

    Hej ida! Du jag undrar om jag kan få länken till den hästen:) är på jakt efter häst och vill kolla lite mer nogrant på honom :) tacksam för svar! skicka sidans adress en komentar på min blogg: www.alwayislandshastar.blogg.se:)

    2012-04-25 | 21:01:16
    Bloggadress: http://alwayislandshastar.blogg.se/
  • Moa säger:

    Lillskrutten är fortfarande tillsalu efter oseriösa köpare, inte lite sugen? ;) Goare häst finns inte <3

    2012-10-08 | 21:13:04
    Bloggadress: http://norrlandsponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här: